Dyski przenośne USB oraz zewnętrzne trafiają na odzyskanie danych bardzo często. Wynika to z ich przeznaczenia, które sprawia, że pracują podczas wstrząsów i często spadają z różnych miejsc.

Jako, że każdy dysk zewnętrzy to tak naprawdę dysk twardy zamknięty w obudowie z interfejsem USB, każdy wstrząs czy upadek powodują uszkodzenia, które często prowadzą do utraty dostępu do danych.

Najczęściej do naszego laboratorium trafiają dyski:

  • Po upadku
  • Z uszkodzonym portem USB
  • Z zaciętym silnikiem
  • Z uszkodzonymi głowicami

Najpopularniejsze z nich to WD My Passport, WD My Book, WD Elements, Seagate Expansion, Seagte Touch, Seagate Basic, Seagate Backup, Seagate Portable, Toshiba, Adata, Lacie…

Ponieważ dyski przenośnie nie mają łatwego życia ich naprawa jest praktycznie nie możliwa. W ponad 95% udaje się jednak odzyskać dane przy użyciu specjalistycznego sprzętu, który jest na wyposażeniu naszego laboratorium.

Najczęściej spotkane objawy uszkodzeń to:

  • Dysk nie zgłasza się w komputerze po podłączeniu do USB
  • Dysk zgłasza się w komputerze ale nie można odczytać danych
  • Po podłączeniu dysku zewnętrznego nie ma litery – partycja RAW
  • Po podłączeniu dysku przenośnego wydaje on dziwne dźwięki
  • Komputer lub laptop zawiesza się po podpięciu dysku pod USB
  • Komputer lub laptop resetuje się zaraz po podłączeniu dysku USB
  • System wyświetla komunikat o błędzie dysku i próbie naprawy
  • Można przeglądać katalogi ale podczas kopiowania danych dysk zewnętrzny przestaje działać

Jeśli coś dzieje się z Państwa dyskiem, a dane na nim są ważne, zalecamy natychmiastowe odłączenie go od komputera lub laptopa i dostarczenia na bezpłatną analizę uszkodzeń.

W nasze ręce każdego dnia trafiają przenośne dyski zarówno po upadku jak i z uszkodzeniami wynikającymi z awarii elektroniki czy firmware -u. Każdego dnia ratujemy dane klientów i naprawiamy uszkodzone dyski. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług